Manyetik Fren Kullanım Alanları :
Konvayör bant sistemleri
Vinç Kaldırma ve yürütme grupları
Yürüyen merdiven sistemleri
Savunma sanayi
Yük asansörleri
CNC metal işleme makinaları
Matbaa makinaları
Tekstil makinaları
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiuimUq-OHhY3ypj_v1_fRC0MzFjfTs12NRK0AGRnGCU3YdSNIAgnzNpwCHiSQaROTV7UUA9_lNqX-EfipE0sYPPqiA9itJxI9djd5F9xsKD51iuQkVtAUIcq_RKxv1dKPYRw6wvYWXqps/s320/CA7S2LAWoAA-l3e.jpg)
Ac voltaj kaynağının çıkışına köprü diyot takılarak
balataya bağlanmasıdır. Köprü diyotlar hakkında
ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Dikkat edilmesi gereken diğer bir unsur ise balata
bobin voltajıdır. Genellikle DC 24,48,110 ve 220 volt
olarak kullanılır.
Balatanın kaç volt olduğunu bilinmiyorsa;Bobin sargısı fazlalaştıkca voltajı düşer. Tabi voltaj
tahminini ohm olarak bakarak da tespit etmeniz
mümkündür. Ortalama balata akımı 1,5 - 2 amper
arasıdır. Buradan ohm değerini değerlendiriniz.
Akım baskılı frenler genellikle çok sık durup hareket eden ve hassas durma
gerektiren yerlerde uygulanan bir frenleme sistemidir.
Fren bobinine (24 Vdc ) akım uygulandığında fren bobin gövdesi yüzeyinde
oluşan manyetik alan aynı eksendeki balata baskı flanşını kendine doğru çekerek
frenlemeyi gerçekleştirir ve bu işlem gerilim uygulandığında, sürece devam eder.
Akım kesildiğinde balata baskı flanşı altında bulunan lamel yay
vasıtasıyla bobin gövdesi yüzeyinden ayrılır ve frenleme sonlanır.
Akım baskılı frenler genellikle dakikada 60 ile 100 defa açma kapama yapabilen
sistemlerdir ve yay baskılı frenlerin çalışma sistemlerine göre tam tersi olarak
çalışmaktadırlar.
Akım baskılı frenler özel istek dışında genellikle 24 Vdc olarak imal edilirler.
Soğutmasız Tip Frenler
Motor fanı çıkarılıp motorkapağı arkasına akuple
edilerek kullanılan frenler, genellikler sıkça açılıp
kapanmayan ve kısa zaman aralıklarında çalışan
sistemlere tercih edilirler.
Motor fanı çıkarılıp motor kapağı arkasına akuple edilen
ve moturun mili uzatılarak fren ve motorun arkasına
alınan fan sayesinde daimi bir hava sirkülasyonu
sağlanarak kullanılan frenler, genellikle uzun süreli
çalışan ve kapalı
mekanlarda kullanılan sistemlerde tercih edilir.
Fren montajında ve tasarımında güçlü bir yapı tasarlanmıştır. Frenlerde ses düzeyi <70 Db altındadır. Farklı büyüklüklerdeki motorlar için
yüksek frenleme torku sağlanmıştır.
Soğutmalı tip frenler; frenleme esnasında oluşan ısının dışarıya atılmasına yardımcı olur
ve bu sayede balata aşınmasını minumuma indirilir.
Elektromagnetik sargı ısıya dayanıklı malzemeden hazırlanan bobin kalıbı üzerine sarılıp,
polyester ile muhafaza edilmektedir. (bobin izolasyon sınıfı F-155°). Tüm mekanik
parçalar elektrolize edilip korozyona karşı koruma sağlanmıştır. Fren balata diskleri
düşük momentlerde alüminyum enjeksiyon, büyük momentlerde antimagnetik
paslanmaz çelikten imal edilmektedir.
Frenlerde uzun ömürlü, sürtünme katsayısı yüksek asbestsiz balatalar kullanılmaktadır.
Fren bobin gövdeleri GGG42 sfero
dökümden imal edilip histerisiz kayıpları minumuma indirgenmiştir.
Frenler her çeşit motorda ara bağlantı flanşı değiştirerek kullanılabilecek şekilde
tasarlanmıştır. Frenler her çeşit pozisyonda çalışabilirler. Mekanaik parçaların
tümünü CNC tezgahlarında işlenmektedir. Tüm frenler microswich, proxyswich
ve encoder montajına uygun olarak tasarlanmıştır. Frenler özel istekler dışında
standart olarak 24 Vdc ve 98 Vdc olarak üretilmektedir. Frenler DF modelinde 5 Nm
1600 Nm, DYF modelinde 5 Nm 800 Nm, DAF modelinde 8 Nm 240 Nm torkları
arasında üretilmektedir.
yüksek frenleme torku sağlanmıştır.
Soğutmalı tip frenler; frenleme esnasında oluşan ısının dışarıya atılmasına yardımcı olur
ve bu sayede balata aşınmasını minumuma indirilir.
Elektromagnetik sargı ısıya dayanıklı malzemeden hazırlanan bobin kalıbı üzerine sarılıp,
polyester ile muhafaza edilmektedir. (bobin izolasyon sınıfı F-155°). Tüm mekanik
parçalar elektrolize edilip korozyona karşı koruma sağlanmıştır. Fren balata diskleri
düşük momentlerde alüminyum enjeksiyon, büyük momentlerde antimagnetik
paslanmaz çelikten imal edilmektedir.
Frenlerde uzun ömürlü, sürtünme katsayısı yüksek asbestsiz balatalar kullanılmaktadır.
Fren bobin gövdeleri GGG42 sfero
dökümden imal edilip histerisiz kayıpları minumuma indirgenmiştir.
Frenler her çeşit motorda ara bağlantı flanşı değiştirerek kullanılabilecek şekilde
tasarlanmıştır. Frenler her çeşit pozisyonda çalışabilirler. Mekanaik parçaların
tümünü CNC tezgahlarında işlenmektedir. Tüm frenler microswich, proxyswich
ve encoder montajına uygun olarak tasarlanmıştır. Frenler özel istekler dışında
standart olarak 24 Vdc ve 98 Vdc olarak üretilmektedir. Frenler DF modelinde 5 Nm
1600 Nm, DYF modelinde 5 Nm 800 Nm, DAF modelinde 8 Nm 240 Nm torkları
arasında üretilmektedir.
Manuel Kol Sistemli Frenler Çalışma sistemi olarak her iki fren tipinde de
kullanılabilen (soğutmalı veya soğutmasız)
özel durumlarda
(elektrik kesilmesi; mekanik problemler)
üzerinde bulunan bir kol vasıtasıyla sistemi
yay baskısından kurtararak sistemin serbest
kalmasını sağlayan frenler, genellikle manuel
olarak sistemin açılması gereken yerlerde
(otomatik giriş kapıları;
dış cephe boyama asansörleri vb.) tercih edilir.
kullanılabilen (soğutmalı veya soğutmasız)
özel durumlarda
(elektrik kesilmesi; mekanik problemler)
üzerinde bulunan bir kol vasıtasıyla sistemi
yay baskısından kurtararak sistemin serbest
kalmasını sağlayan frenler, genellikle manuel
olarak sistemin açılması gereken yerlerde
(otomatik giriş kapıları;
dış cephe boyama asansörleri vb.) tercih edilir.
Baskı yayı
Fren bobini
Baskı ayar somunu
Fren balatası
Kapak baskı balata pulu
Balata baskı pulu
Fren dişlisi
Baskı ayar pimi
Gövde bağlantı civatası
Balata boşluğu ayar çemberi
Fren bağlantı civatası
Fren klemens kutusu
Fren gövdesi
Fren bobini
Baskı ayar somunu
Fren balatası
Kapak baskı balata pulu
Balata baskı pulu
Fren dişlisi
Baskı ayar pimi
Gövde bağlantı civatası
Balata boşluğu ayar çemberi
Fren bağlantı civatası
Fren klemens kutusu
Fren gövdesi
www.temporitifren.com
www.redomak.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder